Документи, що регламентують організацію конкурсу:
1. Наказ МОНМСУ, МКУ від 25.01.2012 №61/58 " Про затвердження положення про Всеукраїнський конкурс "Шкільна бібліотека"
2. Положення про Всеукраїнський конкурс "Шкільна бібліотека"
3. Анкета учасника
4. Паспорт бібліотеки
5. Наказ МОНУ від 08.04.2013 №417 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу "Шкільна бібліотека" У 2013/2014 навчальному році" (Наказ МОНУ від 11.03.2016 №247)
6. Перелік номінацій Всеукраїнського конкурсу "Шкільна бібліотека" та критерії оцінювання, за якими визначаються переможці та лауреати Всеукраїнського конкурсу "Шкільна бібліотека" у відповідних номінаціях (Наказ МОНУ від 23.05.2016)
На сайті "Шкільна бібліотека. Всеукраїнський конкурс" ви маєте можливість познайомитися із зазначенними документами а також із работами переможців попередніх років (сайт)
Номінація "Шкільна бібліотека: інноваційні проекти"
Категорії | керівники загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів |
Напрямок роботи | управлінські проекти з модернізації бібліотеки, перетворення її на сучасний бібліотечно-інформаційний, культурно просвітницький центр навчального закладу |
Форма роботи | проект |
Зміст роботи | актуальна мета, завдання, етапи та шляхи реалізації, стратегічні документи (концепція/ програма), опис теоретичного і практичного значення з вихідними, проміжними та кінцевими результатами втілення задуму, моделювання та планування діяльності з розвитку бібліотеки та створення її позитивного іміджу |
Критерії оцінювання |
сучасність та значущість проекту; раціональність та продуктивність реалізації проекту; системність та чіткість визначення цілей і завдань, які взаємопов'язані між собою і взаємоузгоджені із наявним обсягом ресурсного потенціалу; накопичення в документації ідей та пропозицій, що сукупно сприяють запровадженню системної реалізації проекту; проведення аналізу реального стану та формування візії бібліотеки; наявність процесу моніторингу (спостереження за станом і змінами зовнішнього середовища); врахування думки педагогічного колективу, батьків, учнів; залучення педагогічного колективу, батьків, учнів, громадськості до спільної діяльності в розвитку бібліотеки та створенні її позитивного іміджу, наявність практичних результатів; створення умов для організації сучасного бібліотечно-інформаційного центру; забезпечення заходів щодо поповнення фондів бібліотеки |
Номінація «Бібліотека – виховний простір навчального закладу»
Категорії учасників | бібліотекарі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів |
Форма роботи | портфоліо |
Зміст роботи |
застосування загальнопедагогічних принципів і підходів до виховання зростаючої особистості; застосування сучасних форм, методів і засобів бібліотечної роботи, спрямованих на виховання зростаючої особистості; взаємодія між учасниками навчально-виховного процесу, публічними бібліотеками і бібліотеками навчальних закладів, громадськістю; створення інформаційно-методичного забезпечення для здійснення національно-патріотичного виховання дітей і молоді; організація, проведення заходів з відродження культурних і культурно-історичних традицій (відродження народних звичаїв, обрядів нашого народу та ознайомлення з святами інших країн); виховання любові до рідного краю, своєї Батьківщини; організація та ведення постійно діючих рубрик, що популяризують літературу про українську історію, боротьбу українського народу за незалежність, мову і культуру; організація роботи бібліотеки як осередку становлення громадянина-патріота України, використання творчого підходу; досвід роботи з національно-патріотичного виховання, поширення власного досвіду роботи, практична значущість авторських матеріалів для навчально-виховного процесу; впровадження кращого досвіду роботи діяльності бібліотек, бібліотекарів |
Критерії оцінювання |
застосування загальнопедагогічних принципів і підходів до виховання зростаючої особистості; застосування сучасних форм, методів і засобів бібліотечної роботи, спрямованих на виховання зростаючої особистості; взаємодія між учасниками навчально-виховного процесу, публічними бібліотеками і бібліотеками навчальних закладів, громадськістю; створення інформаційно-методичного забезпечення для здійснення національно-патріотичного виховання дітей і молоді; організація, проведення заходів з відродження культурних і культурно-історичних традицій (відродження народних звичаїв, обрядів нашого народу та ознайомлення з святами інших країн); виховання любові до рідного краю, своєї Батьківщини; організація та ведення постійно діючих рубрик, що популяризують літературу про українську історію, боротьбу українського народу за незалежність, мову і культуру; організація роботи бібліотеки як осередку становлення громадянина-патріота України, використання творчого підходу; досвід роботи з національно-патріотичного виховання, поширення власного досвіду роботи, практична значущість авторських матеріалів для навчально-виховного процесу; впровадження кращого досвіду роботи діяльності бібліотек, бібліотекарів |